Archives

0

Χωρίς παπά και χωροφύλακα (To Παράδειγμα της Μαριναλέντα)

Πλανοδιο Στεκι Δρομου 28/9/10




Η Μαριναλέντα, µια κοινότητα 2.645 κατοίκων στην Ανδαλουσία, δεν έχει ανεργία, δεν έχει αστυνοµικούς και τα σπίτια της νοικιάζονται µε 15 ευρώ τον µήνα. Ο δήµαρχός της, ο κοµµουνιστής Χουάν Μανουέλ Σάντσες Γκορντίγιο, επανεκλέγεται εδώ και 31 χρόνια.

Εδώ και πολλά χρόνια, την εβδοµάδα που οι άλλες πόλεις στην Ισπανία γιορτάζουν το Πάσχα, στη Μαριναλέντα γιορτάζουν την ειρήνη. «Ο δήµαρχός τους είναι τρελός», λένε στο γειτονικό χωριό. «Ενώ εµείς οι άλ λοι Ισπανοί κάνουµε θρησκευτικές λιτανείες, εκείνοι κάνουν επί 5 µέρες πάρτι». Πολλοί νέοι από τη Σεβίλλη, τη Γρανάδα, τη Μαδρίτη, πηγαίνουν για να γιορτάσουν µε τους χωρικούς της Μαριναλέντας.

Οταν εξελέγη για πρώτη φορά, το 1979, ο Γκορντίγιο ήταν ο νεώτερος δήµαρχος στην Ισπανία. Το 1986, έπειτα από 12 χρόνια αγώ νων και καταλήψεων κυρίως από τις γυναίκες του χωριού, η Μαριναλέντα κατάφερε να πά ρει από ένα γαιοκτήµονα 12.000 στρέµµατα γης και να δηµιουργήσει έναν αγροτικό συ νεταιρισµό από τον οποίο ζει σήµερα σχεδόν όλο το χωριό. «Η γη δεν ανήκει σε κανέναν, η γη δεν αγοράζεται, η γη ανήκει σε όλους!», λέει ο δήµαρχος.

Στον συνεταιρισµό Εl Ηumoso οι συνεταίροι εργάζονται 6½ ώρες την ηµέρα, από τη Δευτέρα ώς το Σάββατο, δηλαδή 39 ώρες την εβδοµάδα. Ολοι έχουν τον ίδιο µισθό, ανεξάρτητα από τη δουλειά που κάνουν. Οι συγκοµιδές (ελαιόλαδο, αγκινάρες, πιπεριές κ.λπ.) συσκευάζονται στο µικρό εργοστάσιο Ηumar Μarinaleda που βρίσκεται στη µέση του χωριού και στο οποίο εργάζονται, σε πολύ χαλαρή ατµόσφαιρα, περίπου 60 γυναίκες και 4-5 άνδρες. Τα προϊό ντα πωλούνται κυρίως στην Ισπανία. Τα έσο δα του συνεταιρισµού δεν µοιράζονται, αλλά επενδύονται και πάλι στον συνεταιρισµό για να δηµιουργηθούν δουλειές. Γι’ αυτό στο χω ριό δεν υπάρχουν άνεργοι. Οµως ακόµη και σε εποχές που δεν υπάρχουν αρκετές γεωργικές δουλειές για όλους, οι µισθοί καταβάλλονται.

Στη Μαριναλέντα, η στέγαση, η εργασία, ο πολιτισµός, η εκπαίδευση και η υγεία θεωρού νται δικαίωµα. Μια θέση στον παιδικό σταθµό µε όλα τα γεύµατα κοστίζει 12 ευρώ τον µήνα. Από την άλλη, «εδώ δεν έχουµε χωροφύ λακες, θα ήταν µια άχρηστη σπατάλη», λέει ο δήµαρχος. «Δεν έχουµε ούτε παπά - δόξα τω Θεώ!», προσθέτει γελώντας. Πάντως η ελευθερία της λατρείας είναι εγγυηµένη και το Πάσχα έγινε µια µικρή θρησκευτική λιτανεία, η οποία πέρασε διακριτικά από τους δρόµους του χω ριού, χωρίς θεατές και αποφεύγοντας την πλατεία όπου γινόταν η γιορτή.

«Εφαρµόζουµε µια συµµετοχική δηµοκρατία, αποφασίζουµε για όλα, από τους φόρους ώς τις δηµόσιες δαπάνες, σε µεγάλες συνελεύσεις. Πολλά κεφάλια δίνουν πολλές ιδέες», λέει ο Γκορντίγιο. «Ξέρουµε πως οι άνθρωποι µπορούµε να δουλεύουµε και για άλλες αξίες, όχι αποκλειστικά για το χρήµα».




Σαν εξωγήινο αντιμετώπιζαν τον καλεσμένο στην εκπομή τους (15-9-10 MEGA) ο Δ. Καμπουράκης και ο Γ. Οικονομέας. Σαν να 'θελαν να τον αγγίξουν με το δάχτυλο για να διαπιστώσουν ότι είναι αληθινός. Και δεν είχαν άδικο, με τόσα πρωτάκουστα που έλεγε για το χωριό του στην Ανδαλουσία -μια αδιανόητη στην εποχή μας όαση ελευθεριακής κοινωνίας, μέσα στην παγκοσμιοποιημένη ζούγκλα του πιο βάρβαρου καπιταλισμού. Μια αυτόνομη κομμούνα.

Με αδιόρατο χαμόγελο και καθαρά μάτια ο γκριζομάλλης και γενειοφόρος Χουάν Μανουέλ Σάντσες Γκορντίγιο, καθηγητής της Ιστορίας, εκλέγεται συνεχώς τα τελευταία 30 χρόνια και με ποσοστό περί το 75% δήμαρχος στο μεγαλοχώρι (με 2.700 κατοίκους) Μαριναλέντα, όπου: η καλλιεργούμενη γη, τα εργοστάσια και τα σπίτια ανήκουν στον δήμο. Κάθε φαμίλια πληρώνει συμβολικό ενοίκιο 15 ευρώ το μήνα. Ολοι ανεξαιρέτως οι εργαζόμενοι, για 6,5 ώρες την ημέρα, παίρνουν 47 ευρώ μεροκάματο (περί τα 1.200 ευρώ το μήνα) είτε στα χωράφια είτε στα εργοστάσια είτε στις υπηρεσίες, και το ίδιο ο διευθυντής και ο δήμαρχος με τον ανειδίκευτο εργάτη. Σχολεία, γήπεδα και ιατρεία είναι του δήμου. Υπάρχει εκκλησία για τους ελάχιστους πιστούς, αλλά όχι και ιερείς («Δόξα τω Θεώ, δεν έχουμε ούτε έναν παπά...», είπε γελώντας ο δήμαρχος). Δεν υπάρχουν αστυνομία, δικαστήρια και κρατητήρια -με μηδενική βεβαίως εγκληματικότητα. Ενας μόνο αιρετός λαϊκός δικαστής αντιμετωπίζει παραβατικές συμπεριφορές χωρίς ποινές και τις προσωπικές διαφορές με νουθεσίες. Μοναδικό κέντρο αποφάσεων για όλα οι γενικές συνελεύσεις, τακτικές και έκτακτες.

Εξανέστη ο Καμπουράκης: «Δηλαδή, κύριε δήμαρχε, δεν μπορώ να έχω δικά μου δυο- τρία σπίτια να τ' αγοράζω και να τα πουλάω; Τι σόι ελευθερία είναι αυτή;».

«Οχι, δεν μπορείτε. Η κατοικία είναι δικαίωμα. Οχι εμπόρευμα ή επιχείρηση. Και δεν υπάρχει ελευθερία χωρίς οικονομική δημοκρατία, δηλαδή ισότητα».

Πιο πονηρός ο Οικονομέας: «Μας κουφάνατε με όλα αυτά τα απίστευτα θαύματα. Δεν μπορεί, κάτι κρύβετε! Οπως έκρυβε πολλά και η Σοβιετική Ενωση, που την έχετε, προφανώς, πρότυπο».

«Το καθεστώς στη Σοβ. Ενωση ήταν κρατικός καπιταλισμός» το ξέκοψε, με μια μονοκοντυλιά, ο καταφανώς αντιεξουσιαστής δήμαρχος.

Με τόση ασχετοσύνη και κόντρα τον αδυσώπητο τηλεοπτικό χρόνο, άντε να εξηγήσει ο παράξενος δήμαρχος ποια πρότυπα έχει η κολεκτίβα της Μαριναλέντα και πως δεν ήρθε ξαφνικά ουρανοκατέβατη.

Είχε, πάντως, την άνεση να μιλήσει στο τριήμερο φεστιβάλ των αντιεξουσιαστών της Θεσσαλονίκης για την Αμεση Δημοκρατία και σε ολονύκτιες συζητήσεις στην Αθήνα, με τους ανήσυχους νέους της Πετρούπολης και τα διψασμένα παιδιά των Εξαρχείων:

* Για τους σκληρούς αγώνες 12 χρόνων (γενικές απεργίες, πορείες, συγκρούσεις με την κρατική καταστολή και τους μπράβους των γαιοκτημόνων, καταλήψεις, απεργίες πείνας κ.ά.) που έφεραν τη νίκη: αναγκάστηκαν το κράτος και ο τοπικός γαιοκτήμονας να παραχωρήσουν στον δήμο τη νομή της αγροτικής γης -κι έτσι μπήκαν οι βάσεις της κολεκτίβας. «Δεν θέλουν να δώσουν την ιδιοκτησία, αλλά κι εμείς δεν τη θέλουμε. Η γη δεν ανήκει σε κανένα. Την κληρονομούμε από τους προγόνους μας, την καλλιεργούμε και οφείλουμε να την παραδώσουμε στα παιδιά μας βελτιωμένη» («Αυγή» 19-9-10).

* Για την άσβεστη στο συλλογικό υποσυνείδητο ιστορική μνήμη: παράδοση ενάμιση αιώνα σχεδόν έχουν οι κομμούνες και οι κολεκτίβες στην Ισπανία, με τους αναρχικούς να πρωτοστατούν. Αποτέλεσαν την πεμπτουσία της Ισπανικής Επανάστασης (1936-38), καθώς οργανώθηκαν και εκατοντάδες από τους αγρότες και τους εργάτες στην Καταλονία, την Ανδαλουσία, την Αραγόνα, τη Λεβάντε και την Καστίλη. Καταπολεμήθηκε άγρια από το μεγάλο κεφάλαιο, την καθολική Εκκλησία και από όλα τα πολιτικά κόμματα- και πιο λυσσαλέα από τους φαλαγγίτες του Φράνκο και τους σταλινικούς κομμουνιστές.

* Για την έμπρακτη απόδειξη ότι (όχι στο απώτερο μέλλον, αλλά εδώ και τώρα) «ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός». Στην Ανδαλουσία, που μαστίζεται από την ανεργία και την ανέχεια (το 2% των γαιοκτημόνων κατέχει το 50% της καλλιεργήσιμης γης, τρία εκατομμύρια άνθρωποι ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας), στην πραγματική όαση της Μαριναλέντα «δεν υπάρχει ανισότητα, δεν έχουμε ανεργία, δεν μας εκμεταλλεύονται οι γαιοκτήμονες, ο πλούτος που παράγουμε επιστρέφει στον εργάτη...».

Δεν είναι αφελής ο δήμαρχος Γκορντίγιο για να ονειρεύεται ότι Μαριναλέντα μπορούν να ξεφυτρώσουν ξαφνικά παντού στον κόσμο. Τις αρχές της άμεσης δημοκρατίας για μια ελευθεριακή κοινωνική οργάνωση υπερασπίστηκε με ιδιαίτερο πάθος στον τόπο όπου γεννήθηκε η αθηναϊκή δημοκρατία: αυτοδιεύθυνση, αποκέντρωση, αλληλοβοήθεια, οικονομική ισότητα, αλληλεγγύη -συνθήκες, δηλαδή, που διασφαλίζουν το δικαίωμα όλων των ανθρώπων να αποφασίζουν για τη μοίρα τους και να ζουν ανθρώπινα, με αξιοπρέπεια και ελευθερία.

Είναι πλεονασμός -λέει- να μιλάμε για άμεση δημοκρατία. Η δημοκρατία δεν μπορεί να είναι παρά μόνον άμεση. Η λεγόμενη αντιπροσωπευτική δημοκρατία του αστικού κοινοβουλίου δεν είναι ούτε δημοκρατία ούτε αντιπροσωπευτική, αφού ο ρόλος εντολέως και εντολοδόχου αντιστρέφεται: οι υποτιθέμενοι εντολείς (ο λαός) αποξενώνονται από τα κέντρα αποφάσεων και οι θεωρητικά εντολοδόχοι (οι επαγγελματίες πολιτικοί) αυτονομούνται και αποφασίζουν για πάρτη τους. «Η δημοκρατία που μας πουλάνε από την τηλεόραση -λέει ο Γκορντίγιο- είναι η δικτατορία του μεγάλου κεφαλαίου, των ληστών του ΔΝΤ και των τραπεζών...».

Μας βρήκε και μας τα 'πε στις παραμονές εκλογών για την τοπική αυτοδιοίκηση, που κατ' εξοχήν προσφέρεται ως πεδίον εφαρμογής αρχών της άμεσης δημοκρατίας.

Αλλά για μας πέρα βρέχει... Τα αναξιόπιστα πολιτικά κόμματα, υπεύθυνα απολύτως για την πολύπλευρη κρίση και το χάλι μας, εννοούν, με απύθμενο θράσος, να μας υποδείξουν τώρα και ποιους θα ψηφίσουμε!

Και τους εννέα (!) υποψήφιους περιφερειάρχες της Αττικής είχε καλέσει την περασμένη Δευτέρα στην εκπομπή του (ALTER) ο Ν. Χατζηνικολάου. Με τους μισούς απ' αυτούς της Αριστεράς, όλων των αποχρώσεων, μόνον ο Κ. Διάκος των Οικολόγων Πράσινων μίλησε για τους αναγκαίους, ιδιαίτερα στην τοπική αυτοδιοίκηση, θεσμούς άμεσης δημοκρατίας, που θα ενεργοποιήσουν τους πολίτες στα κέντρα αποφάσεων. Φαίνεται ότι εντυπωσίασε ώς και τον Χατζηνικολάου, που την επομένη ακούστηκε στο ραδιόφωνό του να λέει: «Να μου το θυμηθείτε, από τις κάλπες ο Διάκος θα βγει... Μητροπολίτης».

Δύο φορές, ώς τώρα, στόχος απόπειρας δολοφονίας, ο αντιεξουσιαστής δήμαρχος Χουάν Μανουέλ Σάντσες Γκορντίγιο, στις λίγες μέρες που φιλοξενήθηκε εδώ, πρόβαλε την κολεκτίβα της Μαριναλέντα ως χειροπιαστή επιβεβαίωση της διαχρονικά αναλλοίωτης αλήθειας: Δεν υπάρχει ελπίδα για έναν ανθρώπινο κόσμο, όσο η κοινωνία παραμένει παθητική, αδρανής και υποταγμένη, όσο δεν αυτενεργεί, δεν αυτονομείται, δεν χειραφετείται, δεν παίρνει στα χέρια της την απελευθέρωσή της, χωρίς μεσσίες και διαμεσολαβητές.

Δέσμιοι της αλαζονικής μιζέριας τους οι αρχομανείς ηγέτες της δικής μας Αριστεράς καμώνονται πως ούτε τον άκουσαν ούτε τον είδαν.


Πηγές: τα νέα, ελευθεροτυπία
0

Ανοιχτή πολιτική συζήτηση: Η σημερινή καπιταλιστική κρίση

Πλανοδιο Στεκι Δρομου 22/9/10
0

Η εναλλαχτική βιβλιοθήκη Αγράμματα επανέρχεται ανακαινισμένη

Πλανοδιο Στεκι Δρομου 20/9/10

Θα είναι ανοιχτή για δανεισμό βιβλίων
Παρασκευή 17 και 24 του Σεπτέμβρη 17.00 – 20.00

Οι εκδηλώσεις θα ανακοινωθούν σύντομα.

www.agrammata.wordpress.com

1

Εικόνες Σχολείου

Πλανοδιο Στεκι Δρομου 13/9/10

Κτίριο

Απρόσωπο και ψυχρό

Στριμώχνει τα όνειρά σου

Στους μικρούς χώρους του


Καγκελόπορτα

Ασφαλισμένη με λουκέτο

Στέκεσαι εκεί βουβός

Περιμένοντας να σου ξεκλειδώσουν


Τζάμια

Προστατευμένα με σιδεριές

Τις παρατηρείς για λίγο

Αλλά μετά γίνονται συνήθεια


Γαλανόλευκη σημαία

Παραδομένη στον άνεμο

Το σύμβολο της λευτεριάς

Άκουσες κάποτε να σου λένε


Προσευχή

Πρωινή μ’ ευλάβεια

Έτσι μόνο θ’ αγγίξεις την σωτηρία

Σου’ παν κάτι ανθρωπάκια


Βαθμοί

Αποτυπωμένοι σ’ ένα χαρτί

Πάντα σε γέμιζαν μ’ απέχθεια

Υπήρξαν αίτιοι τσακωμών


Φυλακή

Ιδρωμένη μέσα από τη λέξη σχολείο

Κι εσύ απλώς μένεις

Δέσμιος στο κελί σου


Ποίημα υπογραμμένο με το ψευδώνυμο ‘somnia’ από την μαθητική εφημερίδα Libertaramos (της Α.Κ. Μαθητών στην Ελλάδα)

0

Η "κληρονομιά" της 9/11

Πλανοδιο Στεκι Δρομου 12/9/10 ,

"Torture Classics- Οι μεγαλύτερες επιτυχίες του Γκουαντανάμο"

Τα μουσικά βασανιστήρια έχουν επιβεβαιωθεί επίσημα και δημόσια από ανώτερους κυβερνητικούς υπαλλήλους, οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, φρουρούς και ανακριτές, αλλά και από υπόπτους για τρομοκρατία, που κρατήθηκαν σε στρατιωτικές φυλακές και κέντρα κράτησης. Τα Ηνωμένα Έθνη και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έχουν απαγορεύσει τη χρήση δυνατής μουσικής στις ανακρίσεις.

Το Υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών και η CIA έχουν κάνει εκτενή χρήση των ηχητικών μεθόδων ανάκρισης, π.χ. βασανιστήρια με μουσική, σε εγκαταστάσεις όπως το Αμπού Γκράιμπ, ο κόλπος του Γκουαντάναμο, η Κανταχάρ, το κέντρο κράτησης στο Μπάγκραμ, και πολυάριθμες «μαύρες τοποθεσίες» σε όλη την υφήλιο. Τέτοιες τεχνικές ανάκρισης, σε συνδυασμό με στέρηση ύπνου, κακομεταχείριση, εικονικό πνιγμό, ασφυξία, και άλλες διαβόητες μορφές βασανισμού, έχουν αποποινικοποιηθεί με ειδική μνεία του Υπουργείου Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών και το Λευκό Οίκο, και από τις δύο κυβερνήσεις Μπους και Ομπάμα, και συνεχίζονται να χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα.

Η μουσική που χρησιμοποιείται στα TORTURE CLASSICS έχει αναφερθεί από τους φύλακες των φυλακών καθώς κι από απελευθερωμένους τροφίμους (Μπινιάμ Μοχάμεντ και Ντόναλντ Βανς, βασανισθέντες με μουσική για 76 μέρες) και περιλαμβάνει 40 Κορυφαίες Επιτυχίες, Μέταλ, Χαρντ Ροκ, Κάντρυ και Γουέστερν, θεματικά τραγούδια από τηλεοπτικές εκπομπές και τζιγκλάκια από διαφημίσεις, όπως και αυθεντικά «ρεμίξ» που δημιουργήθηκαν από πράκτορες της CIA, διευθυντές φυλακών, φύλακες και ανακριτές.

Ανώνυμος: «Το τραγούδι του Μπάρνεϊ του Δεινόσαυρου έχει ένα ήχο που σχεδιάστηκε για να κάνει τα παιδιά να νιώθουν, ότι είναι ασφαλή και ότι τα αγαπούν. Αλλά χρησιμοποιήθηκε για να βασανίσει ανθρώπους, για να σπάσουν συναισθηματικά. Η εταιρία μουσικής παραγωγής Jive Records άλλαξε το τίτλο του τραγουδιού της Μπρίτνεϊ Σπίαρς από “Hit me Baby One More Time” σε “… Baby One More Time” για να ξεφορτωθεί αμφίβολα νοήματα, από την πιασάρικη ποπ επιτυχία».

Ο λοχίας Μαρκ Χάντσελ: «Αν παίζεις το ίδιο τραγούδι για 24 ώρες οι νοητικές και σωματικές σου λειτουργίες αρχίζουν να υποχωρούν, η σειρά των σκέψεων να παρεμποδίζεται, και έχει σπάσει η θέληση σου. Τότε είναι που ερχόμαστε και τους μιλάμε».

Ο φυλακισμένος στο Γκουαντάναμο Ρουχάλ Αχμέντ: «Μπορώ να αντέξω το ξύλο, δεν είναι πρόβλημα. Μόλις αποδεχτείς ότι πρόκειται να πας στο ανακριτικό δωμάτιο και θα σε δείρουν, είναι εντάξει. Μπορείς να προετοιμάσεις ψυχολογικά τον εαυτό σου. Αλλά όταν σε βασανίζουν ψυχολογικά, δεν μπορείς. Από την αρχή του 2003 εισήγαγαν τη μουσική, και έγινε χειρότερο. Πριν από αυτό μπορούσες να προσπαθήσεις και να συγκεντρωθείς σε κάτι άλλο. Σε κάνει να νιώθεις ότι τρελαίνεσαι. Χάνεις την πλοκή. Και είναι πολύ τρομακτικό να σκέφτεσαι ότι μπορεί να τρελαθείς από όλη αυτή τη μουσική, από το δυνατό θόρυβο, και γιατί μετά από λίγο δεν ακούς καθόλου τους στίχους, το μόνο που ακούς δυνατούς γδούπους.»

Πηγή: http://www.rebelart.net, tvxs

Την αποτυχία του στο ότι δεν μπόρεσε να κλείσει το Γκουαντάναμο παραδέχτηκε ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα. Συνέχεια

A snapshot of the human rights abuses and the erosion of civil liberties ongoing in the name of counterterrorism. Συνέχεια (english)

Από το περιοδικό New Internationalist

0

Kάλεσμα σε συζήτηση για την πανευρωπαϊκή γενική απεργία

Πλανοδιο Στεκι Δρομου 9/9/10

Καλούμε εργαζόμενους / εργαζόμενες , νέους / νέες , οργανώσεις , ομάδες σε συζήτηση σχετικά με την πανευρωπαϊκή γενική απεργία (29/9) και τη δημιουργία μιας πρωτοβουλίας για διοργάνωση σχετικών δράσεων.

Η νεοφιλελεύθερη αντεπίθεση εναντίων των εργατικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων εντείνεται. Το ίδιο και οι εργατικοί αγώνες σε Ελλάδα , Ισπανία , Γαλλία , Ιταλία αλλά και σε άλλες χώρες κλιμακώνονται. Αυτοί οι αγώνες μας δείχνουν τον δρόμο μακριά από κόμματα και γραφειοκρατικά συνδικάτα.

Η συζήτηση θα γίνει το Σάββατο η ώρα 6 στα κεντρικά του Πανεπιστημίου Κύπρου, αίθουσα Α007..

Από την ένωση αναρχικών
 
Revive Red Blogger template by Introblogger